Supply Chain Management Utveckling till Outokumpu

Tjänsten är tillsatt

Outokumpu ska bli den obestridde ledaren inom rostfritt, med tonvikt på specialstål. Våra kunder finns i hela världen och våra rostfria produkter ingår som viktiga delar i många industrier. Affärsenheten Special Coil & Plate har en stark marknadsposition inom rostfri kvartoplåt och 2 meter bred coil och CPP. Affärsenheten har verksamhet i Avesta och Degerfors i Sverige, i New Castle USA och i Willich Tyskland.

Som Supply Chain Manager för Utveckling ansvarar du för planer och utvecklingsaktiviteter inom affärsenheten Special Coil and Plates. Vidare är du som Chef SCM Utveckling medlem i affärsenhetens SCM team och rapporterar till Chefen för SCM.

Supply Chain Management utvecklingsfunktion fungerar som affärsenhetens “centre-of-excellence” vars syfte är att initiera, leda samt följa upp och stödja de olika resultatenheterna inom affärsenheten för att uppnå en optimal logistik i distributionskedjan.

Dina huvudsakliga uppgifter blir att:

  • Leda och ha total översikt över BU SC & Ps utveckling, projekt och planering av SCM
  • Delta i och påverka utformning, planering och initiativ både inom affärsenheten och på koncernnivå.
  • Kontinuerligt utveckla och administrera affärsenhetens SCM strategier, processer och system baserade på koncernens mål och strategier såväl som på kundkrav och kostnadseffektivitet
  • Vara uppdaterad inom ”Best practice” i SCM-frågor inom industrin
  • Stödja affärsenhetens resultatenheter i SCM-frågor, t.ex. Produktionsplanering, styrning av lager och arbetande kapital, ledtider/leveranssäkerhet, flöden etc.

Vi ser gärna att du har följande erfarenheter:

  • Passande akademisk examen
  • Flerårig erfarenhet av logistik/SCM utveckling och/eller operativt arbete
  • Kompetens och goda kunskaper att med IT-stöd utveckla processer inom hela SC område
  • Goda insikter i övergripande industriutveckling och trender samt ett internationellt tankesätt
  • Administrativa kunskaper tillsammans med en detaljorienterad personlighet och förmåga att göra flera saker samtidigt

Som person har du god helhetssyn är analytisk, strukturerad och resultatorienterad med en god affärsinsikt. Du har en öppen och professionell attityd, är kommunikativ samt trivs att arbeta i en internationell miljö med såväl korta som längre deadlines. Du är social och trivs med att upprätthålla och underhålla kontakter. Aktuell person bör även ha goda ledaregenskaper med lätt till rätt beslut . Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Maila din ansökan, ett personligt brev samt CV till info@applyrekrytering.se Önskas ytterligare information kontakta vår konsult Claes Dahllöf på 08-586 107 60. Vi ber dig skicka din ansökan snarast då intervjuer och urval sker löpande. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.