Internationell Försäljning och Inköp

Tjänsten är tillsatt

Green Cargo är ett transport- och logistikföretag som erbjuder transporter märkta med Naturskyddsföreningens Bra Miljöval. Vi kör ca 75 procent av Sveriges godståg, erbjuder lastbilstransporter samt intermodala dörr-till-dörr-lösningar där tåg, egna lastbilar eller externa lastbilspartners ingår. Med internationella partners täcker vi hela Europa. Vår tredjepartslogistik sköter lagerhållning och varuförädling vid våra logistikcentra i Stockholm, Norrköping, Göteborg och Helsingborg. Green Cargo ägs av svenska staten. Vi finns på ca 100 orter i Sverige, har drygt 2 700 anställda och en årsomsättning på ca 6,0 miljarder SEK.

Tjänsten inom internationell försäljning och inköp på Green Cargo innebär att du arbetar med att förhandla fram konkurrenskraftiga internationella transportavtal för företagets befintliga och nya kundkontrakt, samt att du affärsmässigt säljer, förhandlar och lämnar priser till europeiska järnvägsoperatörer på den svenska järnvägssträckan. Du medverkar i ett team som hjälps ät och strävar efter ständiga förbättringar med hållbarhet och resultat i fokus.

Försäljnings- och inköpstjänsten innebär att du:

  • ansvarar för förhandling av konkurrenskraftiga priser för Green Cargos egna kundkontrakt
  • lämnar och kalkylerar priser till europeiska järnvägsoperatörer för den svenska sträckan
  • ansvarar för att utveckla och vårda kund- och leverantšrsrelationer
  • har fokus på resultat, med effektiva processer och korta ledtider i alla förfrågningar
  • kan skapa nya samt hålla igång många och varierande kontakter nationellt och internationellt

Som person är du affärsmässig med stark drivkraft, god helhetssyn samt har förmåga att förhandla fram bästa lösning för alla parter. Du har kunskap och förståelse för transport och logistik samt dess påverkan på intäkter/kostnader för företagens lönsamhet. Du har en öppen och professionell attityd, är kommunikativ och trivs med att göra affärer samt upprätthålla och underhålla kontakter. Då Green Cargo är en viktig part för svensk och Europeisk industri är erfarenhet av transport- och logistiklösningar samt av internationella kontakter viktigt.

Den vi söker bör ha högskoleutbildning gärna med inriktning logistik och/eller inköp, erfarenhet från komplex försäljning eller logistikinköp är meriterande. Du talar och skriver bra engelska, meriterande för tjänsten är även kunskaper i tyska. Rätt person får förmånen att arbeta i en inspirerande miljö i ett dynamiskt företag.

Maila din ansökan, ett personligt brev samt CV till info@applyrekrytering.se. Önskas ytterligare information kontakta vår konsult Claes Dahllöf på 08 – 586 107 60. Vi ber dig skicka din ansökan snarast då intervjuer och urval sker löpande. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt.